۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 84848532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می‌کنم

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 84848532
استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می‌کنم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس از آزادگی و دفاع از حق به عنوان ویژگی خبرنگاران یاد کرد و گفت: از حرف حق خبرنگاران دفاع می کنم و هر زمان که در مسیر روشنگری و مبارزه با ظلم، اهالی رسانه دچار مشکلاتی شوند، حامی آنها خواهم بود.

محمد هادی ایمانیه سه شنبه این سخنان را در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و در نشستی با خبرنگاران ایرنا بیان کرد؛ نشستی که با ذکر مصیبت و نوحه سرایی در سوگ سرور شهیدان عالم امام حسین (ع) آغاز شد.

استاندار فارس در این نشست صمیمی ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه رسانه با بیان اینکه بزرگداشت روز خبرنگار، فریضه‌ای برای مسئولان است، در عین حال به ترسیم مأموریت‌های فراروی اهالی رسانه پرداخت و گفت: رسانه‌ها نباید فقط منتقل کننده توقعات و مشکلات جامعه باشند بلکه در ابتدا بایستی مشکلات و توقعات مردم را جمع‌بندی و کارشناسی کنند و سپس این مشکلات را بر حسب اولویت‌ها به مدیران منتقل کنند.
ایمانیه اظهار کرد: مبارزه حق و باطل از روز نخست خلقت اتفاق افتاد و هابیلی بود و قابیلی و این خط تا نهایت ادامه خواهد یافت. شاید هدف از خلقت نیز در حیطه آزمایش قرار گرفتن و انتخاب یکی از دو مسیر حق و باطل است.

استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می‌کنم


استاندار فارس با اشاره به سخن مرحوم دکتر شریعتی مبنی براینکه یا حسینی باش و زینبی وگرنه یزیدی هستی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه از جمله خبرنگاران می‌توانند دو مسیر حق و باطل را انتخاب کنند و در این دو عرصه فعالیت کنند اما عمده خبرنگاران مسیرحق را انتخاب می‌کنند چراکه ظلم‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد از نزدیک برای آنها ملموس است.
وی اضافه کرد: طبق روایات موجود، همه بر اساس فطرت پاک آفریده می‌شوند اما میزان تأثیرات خانوادگی و محیط است که مشخص می‌کند هر فرد چه مسیری را انتخاب کند.
ایمانیه با بیان اینکه‌مدیران جامعه باید نقش خبرنگاران و اهمیت فعالیت رسانه‌ها را متوجه باشند، گفت: تلخ و شیرین زندگی نباید خبرنگاران را تحت تأثیر قرار دهد و آنها از موضع دفاع از حق و مظلوم عقب نشینی کنند و چشمان خود را ببندند و ظلم و حقی که از مظلوم گرفته می‌شود را نادیده بگیرند.
وی با اعتقاد به اینکه آزادگی یکی از صفت‌های بسیار مهم خبرنگاران بوده و باید باشد، گفت: مدیریت ارشد استان قطعاً باید پاسخگوی مسئولیت خود در مقابل ظلم‌هایی که در حوزه کاری او اتفاق می‌افتد باشد و با تمام قوا به مظلوم کمک کند.
ایمانیه افزود: این مظلوم می‌تواند فردی از اقشار مختلف کشاورزان، کارگران، بیماران و حتی سرمایه گذاران باشد.
وی از رسانه‌ها در خواست کرد: رسانه‌ها باید مشکلات مردم را جمع‌بندی شده و کارشناسی شده به مدیران مرتبط منعکس دهند.
استاندار فارس اظهار کرد: البته رسانه‌ها نباید فقط منتقل کننده توقعات و مشکلات باشند بلکه برای در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات توسط مدیران باید در ابتدا مشکلات و توقعات مردم را کارشناسی کنند و سپس این مشکلات را بر حسب اولویت‌ها به مدیران منتقل کنند و این روند را تا برطرف شدن مشکلات پیگیری کنند.
در این نشست صمیمی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس برگزار شد، خبرنگاران ایرنا نیز به طرح دیدگاه‌ها برای اعتلای حوزه رسانه‌ای استان و پرسش‌هایی در حوزه عملکردی دولت سیزهم در استان پرداختند.

استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می‌کنم

استاندار فارس روز سه شنبه از اتاق خبر ایرنا در شیراز بازدید کرد و در جریان نحوه فعالیت خبرنگاران و روند تهیه و انتشار اخبار قرار گرفت. بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ایرنا فارس، بخش دیگری از بازدید دکتر ایمانیه از این رسانه به مناسبت روز خبرنگار بود.
در این بازدید همچنین معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای و همچنین مدیر اداره امور رسانه و خبرنگاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز حضور داشتند.
هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.