۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 84696047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

استان‌ها - ایرنا - آخرین سال قرن چهاردهم خورشیدی با درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در جشنواره‌های متعدد رسانه‌ای همراه بود و آنان توانستند به مدد قلم مانا و خوش ذوق خود برگ دیگری از افتخارات خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان نخستین خبرگزاری کشور را رقم بزنند .

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۰ با تحولات مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران اسلامی همراه بود که مهمترین آن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان‌های محلی بود؛ از این رو خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان‌ها تلاش کردند تا در بیان دستاوردهای نظام اسلامی، بیان مشکلات موجود در مسیر توسعه و بازگویی دغدغه‌های مردم در اقصی نقاط کشور تلاش کرده و همچنین با حضور مؤثر در حوزه رسانه‌ای انتخابات ۱۴۰۰ نقش خود را نیز به خوبی ایفا کنند.

نتیجه تلاش خبرنگاران ایرنا، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای در سطح استانی و ملی بود و داوران این جشنواره‌ها با انتخاب آثار خبرنگاران ایرنا مهر تأیید بر قلم توانا و پویای آنها زدند که در ادامه مقام‌های کسب شده در جشنواره‌های مختلف مرور می‌شود:

آذربایجان شرقی

در پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان‌شرقی سیده مریم یوسفی عکاس ایرنا در بخش گزارش تصویری با گزارش " افزایش تصاعدی فوتی‌های ناشی از کرونا در تبریز " به عنوان رتبه برتر دست یافت.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

آذربایجان غربی

خبرنگاران ایرنا استان آذربایجان غربی (مرکز ارومیه و دفتر مهاباد) همانند سال‌های گذشته با حضور پررنگ خود در سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خوش درخشیده و موفق به کسب ۶ رتبه در بخش‌های مختلف شدند؛ در سومین دوره این جشنواره در بخش خبر، فاطمه سجادی خبرنگار مرکز ارومیه عنوان سوم، در بخش تیتر و مصاحبه صابر چهرقانی خبرنگار مرکز ارومیه رتبه دوم و سوم را کسب کردند. همچنین جمیل آزادمنش خبرنگار دفتر مهاباد رتبه دوم گزارش خبری و منوچهر صمدی خبرنگار دفتر مهاباد نیز رتبه نخست بخش خبر را کسب کردند.
در این آئین همچنین از یوسف رحیمی حیدرلو خبرنگار آزاده و ایثارگر مرکز ارومیه بخاطر بیش از سه دهه تلاش بی وقفه در حوزه رسانه استان آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر فرماندهی سپاه شهدای این استان و بسیج رسانه تجلیل شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

اردبیل

در هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اردبیل، یعقوب شاددل و نعمت محسن زاده خبرنگاران ایرنای اردبیل موفق به کسب عنوان برتر شدند. یعقوب شاددل در بخش گزارش مقام اول و نعمت محسن‌زاده در بخش خبر مقام دوم را از آن خود کردند.

امید، نشاط و سبک زندگی اسلامی، توان داخلی، خود اتکایی و مانع زدایی، امنیت پایدار، دشمن شناسی، الگوسازی و مطالبه کار آمدی، مدیریت بر فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، روحیه جهادی و انقلابی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت از محورهای جشنواره امسال بود.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

اصفهان

خبرنگاران ایرنا در اصفهان در دوازدهمین جشنواره ۲ سالانه مطبوعات و نشریات الکترونیک استان، در بخش خبر، اینفوگرافیک، گزارش مکتوب و کلیپ حائز ۶ رتبه برتر شدند.
در این جشنواره خبرنگاران ایرنا فاطمه زمانی دارانی حائز رتبه اول در بخش گزارش مکتوب با عنوان" داغ عطش بر پیشانی تالاب بین‌المللی گاوخونی" شد. عاطفه قلع ریز حائز رتبه دوم در بخش خبر با عنوان" کشاورزان اجازه سو استفاده به مخلان نظم را نمی‌دهند" را کسب کرد.
همچنین در بخش کلیپ، گزارش چندرسانه‌ای، خبرگزاری ایرنا با عنوان" فشار آلودگی هوا بر گلوی اصفهان" اثر مشترک " معصومه شهباز"، " زهرا باغبان" و " عاطفه جعفری‌نژاد" حائز رتبه دوم در این بخش شد و رتبه سوم در بخش اینفوگرافیک با عنوان"فراز و فرود تأمین آب آشامیدنی اصفهان" به عاطفه جعفری‌نژاد رسید.
در این جشنواره نفیسه راهداری حائز رتبه سوم در بخش گزارش مکتوب با عنوان" زخم ۳۰ ساله بی‌توجهی به محل توزیع مطبوعات در اصفهان" و آرزو فلاح کردی در بخش گزارش مکتوب با عنوان" خونباز دختران، بغض‌هایی که تیغ می‌شوند" شایسته تقدیر شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

البرز

در ششمین جشنواره ابوذر در استان البرز، خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی رتبه اول تا سوم بخش گزارش را به خود اختصاص دادند. بر این اساس وحیده عسکری با گزارش گل ریحان البرز در ورطه سقوطی دراماتیک رتبه اول معصومه مهتاب با گزارش امید فردیسی ها به ضرب الاجل استاندار رتبه دوم و مژگان السادات سجادی با گزارش " لحظه شماری رودخانه برای بلعیدن دخترکرج" رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

همچنین مژگان السادات سجادی در سوگواره ملی «به وقت دلتنگی» رتبه سوم بخش تیتر را با گزارش "درود فرمانده، رفتنت جهان را محزون کرد" به دست آورد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

ایلام

خبرنگاران ایرنا در مرکز ایلام در هفتمین دوره جشنواره استانی ابوذر خوش درخشیدند؛ در این جشنواره آزاده خرم با تیتر" ۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای بهبود یافتگان اعتیاد" رتبه سوم بخش خبر را کسب کرد و زهرا موسوی در بخش جنبی مطالبه گری و آگاهی بخشی جشنواره به عنوان خبرنگار مطالبه گر شایسته تقدیر قرار گرفت. در بخش گزارش نیز ناهید ابراهیمی با تیتر "جدال با مرگ از زبان یک کرونایی" شایسته تقدیر شد.
همچنین عنوان دوم بخش ویژه کنگره سه هزار شهید استان ایلام برای گزارش "کنگره‌ای به بلندای کرامت شهیدان" به سیدحرمت الله موسوی مقدم رسید. فرزاد نظرعلیزاده عکاس خبرگزاری ایرنا نیز در بخش عکس شایسته تقدیر شناخته شد و فرهاد فرامرزی در بخش پتروشیمی با تیتر "راه اندازی الفین روی دیگری از جهش تولید" به مقام دوم جشنواره دست یافت.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

چهارمحال و بختیاری

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری با درخشش خبرنگاران ایرنا همراه بود. در بخش گزارش مقام نخست را به وحید رئیسی دهکردی رسید و خاطره حسین‌زاده به طور مشترک رتبه سوم این بخش را کسب کرد.

همچنین در بخش عکس مریم آل‌مؤمن دهکردی از ایرنا رتبه نخست را به دست آورد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

خراسان شمالی

۲ خبرنگار و یک عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان خراسان شمالی رتبه‌های برتر جشنواره رسانه‌ای ابوذر را از آن خود کردند. در این جشنواره ربابه صانعی و فاطمه مقدسی در بخش گزارش و وحید خادمی عکاس ایرنا در این رویداد به عنوان افراد برتر معرفی و تجلیل شدند.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

خوزستان

علی معرف عکاس ایرنا خوزستان در پنجمین دوره جشنواره ملی عکس آسمان آبی موفق به کسب مقام دوم شد؛ این جشنواره آذر ماه امسال توسط شرکت کنترل کیفیت هوا و با هدف تشویق عکاسان و هنرمندان ایران به ثبت دیدگاه‌شان نسبت به موضوع " آلودگی و کیفیت هوا " در قالب عکس برگزار شدو آثار ۲۷۰ هنرمند عکاس از سراسر ایران دریافت شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

زنجان

خبرنگاران ایرنا زنجان با کسب رتبه اول بخش خبر و رتبه اول بخش یادداشت در هفتمین جشنواره ابوذر این استان خوش درخشیدند. در اختتامیه هفتمین جشنواره ابوذر اعظم شامی، خبرنگار ایرنا رتبه اول در بخش خبر و حسن اکبری خبرنگار ایرنا رتبه اول در بخش یادداشت را از آن خود کردند.

اعظم شامی همچنین در هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور نیز مقاوم دوم را در بخش خبر کسب کرد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

سمنان

در پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان خبرنگاران ایرنا پنج رتبه را کسب کردند. الناز ملکی رتبه دوم بخش تیتر و میثم اسماعیلی رتبه سوم بخش مصاحبه و سید عابد میرمعصومی رتبه دوم بخش عکس و رتبه سوم تیتر را کسب کرد و آتنا نائینی‌نژاد در بخش مصاحبه حائز رتبه اول شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

سیستان و بلوچستان

در هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان سیستان بلوچستان کمیل بهشتیان، سمانه سرایانی و عصمت جهانی خبرنگاران ایرنا برتر شناخته شدند. کمیل بهشتیان خبرنگار و رئیس نمایندگی ایرنا در چابهار رتبه اول بخش گزارش، سمانه سرایانی رتبه اول بخش تیتر و عصمت جهانی شایسته تقدیر در بخش مصاحبه را بدست آوردند.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

فارس

چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس با انتخاب خبرنگاران و عکاسان ایرنا همراه بود. در این جشنواره در بخش خبر محمد امین افشار پور رتبه نخست کسب کرد و در بخش تیتر نیز شایسته تقدیر شد، رضا قادری عکاس ایرنا عنوان سوم به خود اختصاص داد و شیوا السادات عطاران عکاس ایرنا شایسته تقدیر شد.
همچنین حمیدرضا (سیروس) خلیقی خبرنگار ایرنا نیز به پاس یک عمر فعالیت رسانه‌ای مستمر به عنوان چهره ماندگار رسانه‌های فارس معرفی شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

قزوین

رضا اولادی و حامد حاجیلو خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین در ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر خوش درخشیدند؛ در بخش گزارش این جشنواره رضا اولادی حائز عنوان برتر شد و در بخش جنبی جشنواره از حامد حاجیلو به عنوان خبرنگار جوان انقلابی و بسیجی تجلیل شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

کردستان

در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کردستان در بخش یادداشت عبدالله رحمانی خبرنگار و رئیس مرکز ایرنا در سنندج رتبه اول را کسب کرد و زینب طلایی خبرنگار ایرنا رتبه سوم را به دست آورد. در بخش عکس نیز سید مصلح پیرخضرانیان از خبرگزاری ایرنا رتبه دوم بخش اصلی را از آن خود کرد.

عبدالله رحمانی همچنین در بخش یادداشت رتبه نخست جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مرحله کشوری را کسب کرد.

همچنین در نخستین جشنواره استانی منابع طبیعی و رسانه، ایرنا کردستان با کسب هشت مقام مختلف به عنوان رسانه برتر این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت؛ عبدالله رحمانی رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز کردستان در بخش یادداشت با اثر «مرهمی بر زخم‌های زاگرس» حائز رتبه دوم شد. در بخش گزارش تصویری هم سید مصلح پیرخضرانیان با اثر «پویش مردمی بذرکاری در دامنه کوه آبیدر» مقام اول را کسب کرد.
در بخش خبر وریا کرمی با خبر «پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس» عنوان سوم را کسب کرد، در بخش تیتر هم زینب طلایی با تیتر «آبگرمکن های خورشیدی ناجی جنگل‌های بانه» و سیروس رنجبر با تیتر «گلی که بوی نان می دهد» به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
در بخش گزارش خبری هم کلثوم مؤمنی با گزارش «فصل شکوفه‌های بادام در آرندان» رتبه نخست را کسب کرد و وفا رحیمی نیز با گزارش «نگرانی طبیعت دوستان سقزی از کامیون‌های حامل چوب»، مقام سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش مصاحبه نیز کلثوم مؤمنی با اثر «کردستان استان برتر در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری» شایسته تقدیر شناخته شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

همچنین در نخستین جشنواره استانی گاز و رسانه استان کردستان، وریا کرمی و چنور صادقی خبرنگاران ایرنا کردستان در بخش گزارش و مصاحبه موفق به کسب رتبه دوم شدند.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

کرمان

در ششمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر استان کرمان، خبرگزاری ایرنا در بخش‌های گزارش و خبر رتبه برتر این جشنواره را از آن خود کرد؛ و از داود میاندهی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان کرمان و سمیه حسن شاهی خبرنگار این رسانه در این دو بخش تقدیر شد.

در بخش خبر رتبه اول به سمیه حسن شاهی از خبرگزاری ایرنا با عنوان خبری "۸۰ درصد برنامه‌های بزرگداشت سردار سلیمانی با حضوری مردمی اجرا شد" تعلق گرفت. در بخش گزارش از میاندهی که به دلیل عضویت در هیأت داوران، گزارش "شیعه، سنی بی رودربایستی، غیر سیاسی و غیر رسمی" در داوری‌ها لحاظ نشد، قدردانی شد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

گلستان

در هفتمین جشنواره ابوذر استان گلستان خبرنگاران ایرنا در بخش‌های مختلف این رویداد رسانه‌ای برتر شدند؛ در بخش گزارش جشنواره زهرا قزل سفلی رتبه اول و میثم محسنی کوتنائی رتبه سوم را کسب کردند. همچنین در بخش ویژه خبر محدثه حیدری گرجی شایسته تقدیر اعلام شدند. در بخش ویژه فیلم کوتاه راحله حصاری رتبه سوم را به دست آورد. همچنین در بخش عمومی جشنواره علی لکزانوری خبرنگار و رئیس نمایندگی ایرنا در شهرستان گنبد رتبه دوم را کسب کرد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

لرستان

الهام بابایی چگنی خبرنگار و محمد یاراحمدی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزیده نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری لرستان شدند؛ بابایی در بخش مصاحبه با اثر "بحران اطلاع رسانی در خبرنگاری بحران" رتبه سوم و یاراحمدی در بخش عکس با اثر "میان مرگ و زندگی" نیز رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین در جشنواره ملی ابوذر در بخش مصاحبه مهری میردریکوند خبرنگار ایرنا در خرم آباد رتبه سوم را به دست آورد.

 

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

مازندران

امسال خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران ۲ رتبه برتر جشنواره استانی تولیدات رسانه‌ای کرونا را کسب کردند؛ در بخش گزارش این جشنواره اشکان جهان‌آرای مطلبی با عنوان «رنج‌های نادیده کادر درمانی در روزهای کرونایی» رتبه نخست را کسب کرد و سید رضا هاشمی کرویی نیز با گزارش «پیامد محدودیت کرونایی برای خرده‌فروشان محصولات کشاورزی مازندران» رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
همچنین در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران، در این مراسم سید رضا هاشمی کرویی خبرنگار ایرنا در مازندران با گزارش «حالا که آمدید در خانه بمانید» رتبه دوم مشترک بخش گزارش جشنواره را کسب کرد. همچنین احسان فضلی اصانلو عکاس و گرافیست خبرگزاری ایرنا در مازندران نیز از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای تولید اثر اینفوگراف مازندران در دفاع مقدس از نگاه آمار به عنوان خبرنگار ویژه حوزه دفاع مقدس در سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران معرفی و تجلیل شد.
در بخش دیگری از مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران نیز یاد و نام حسین فلاحتی خبرنگار فقید ایرنا در مازندران و مدیر این خبرگزاری در استان خراسان شمالی با تجلیل از خانواده این خبرنگار باسابقه گرامی داشته شد.
ستاد اجرایی جشنواره و سازمان بسیج رسانه مازندران پس از پخش ویدئویی از تصاویر و فیلم‌های زنده‌یاد فلاحتی، با اهدای لوح یادبود به همسر و فرزند او، یاد و نام این چهره خوشنام رسانه‌ای مازندران را گرامی داشتند.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

مرکزی

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اراک با چهار اثر برگزیده در دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی حائز رتبه‌های برتر شدند؛ در این رویداد رسانه‌ای علی کریمی عکاس ایرنا در زمینه کلیپ با اثر "مهندسی جنگ و ساخت پل خیبر توسط ماشین سازی اراک" رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داد و مهدی عظیمی خبرنگار ایرنا در بخش خبر با ۲ اثر "لبیک به رهبری و رفع مشکلات در اولویت گزینش اصلح" و " لب‌های تشنه زمین و ناگفته‌هایی از تنش آبی در استان مرکزی" مقام نخست را به دست آورد.

همچنین آزاده عباسی دیگر خبرنگار مرکز اراک در بخش گزارش با اثر " مصائب کرونا و شانه‌های کوچک کودکان کار" رتبه دوم را در این بخش به خود اختصاص داد.


 

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

همدان
خبرگزاری جمهوری اسلامی استان همدان در بخش ویژه جشنواره رسانه‌ای فجر استان به عنوان رسانه فعال، برتر و مؤثر معرفی شد و محسن فتاحی رئیس مرکز از سوی استاندار همدان با اهدا لوح تقدیری مورد تجلیل قرار گرفت.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور


یزد

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد رتبه نخست دومین جشنواره تولید رسانه‌ای صنعت آب و برق استان را کسب کرد و در این جشنواره از علاوه بر تجلیل از کاظم شاملو رئیس مرکز ایرنا یزد از عکاس این رسانه مسعود میرجلیلی در بخش عکس قدردانی شد.

همچنین در جشنواره ابوذر استان یزد کاظم شاملو خبرنگار و رئیس مرکز ایرنا در یزد در بخش یادداشت رتبه نخست و در بخش تیتر رتبه سوم این جشنواره را کسب کرد.

درخشش خبرنگاران استانی ایرنا در سپهر رسانه‌ای کشور

اخبار مرتبط